Dobry Start - 300 dla Ucznia
Uprzejmie informuję, iż Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry Start” określone zostały warunki realizacji rządowego programu „Dobry Start”.
Świadczenie dobry start przysługuje:
- rodzicom, opiekunom faktycznym, opiekunom prawnym, rodzinom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinne domy dziecka, dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych, dyrektorom regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych - raz w roku na dziecko;
- osobom uczącym się - raz w roku.
Świadczenie dobry start przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:
- przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
- przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
Świadczenie dobry start przysługuje także w przypadku:
- ukończenia 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20. rok życia;
- ukończenia 24. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24. rok życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
Realizacja zadań wynikających z w/w Rozporządzenia, dla osób zamieszkałych na terenie Miasta Hrubieszowa, odbywać się będzie w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Hrubieszowie.
Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start będą przyjmowane:
- od 1 lipca – w przypadku wniosków składanych droga elektroniczną;
- od dnia 1 sierpnia do dnia 30 listopada – w przypadku wniosków składanych w wersji papierowej.
Wnioski złożone po 30 listopada pozostaną bez rozpatrzenia.
Więcej informacji na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej lub poprzez infolinię telefoniczną.